3 költségkarcsúsító módszer, amellyel cége hatékonyabban tud működni (2. rész)

Közzétéve
2017.06.26.

Egy cégvezetőnek a legfontosabb, hogy olyan céget üzemeltessen, amely a legtöbb bevételt, és a legtöbb nyereséget termeli számára. Három részes sorozatunkban, azokat a módszereket mutatjuk be, amelyek hozzásegítik ahhoz, hogy hogyan maradjon a cégénél több százezer forintnyi nyereség, és arról, hogyan spóroljon akár napi plusz 3 órát cégében. Olvassa el itt az első részt! A második rész arról is szól, miben vagyunk mások, mint az 1.300 Ft-os székhelyszolgáltatók.

Sokan kérdezik, miben vagyunk mások azoknál, akik 1.300 Ft-ért, vagy ingyen adják a székhelyszolgáltatást.

A választ az alábbi történet szemlélteti talán a legjobban:

Pár hónappal ezelőtt bejelentkezett egy cég hozzánk, azzal a felhanggal, hogy ismeri a székhelyszolgáltatás fogalmát, és előnyeit, viszont más megoldásokat keres. Amikor a személyes találkozóra került a sor, akkor elmondta, hogy mivel kereskedelmi tevékenységet végez, nagyon sokat kell utaznia Európa szerte, így nem tartotta kifizetődőnek, sőt feleslegesnek gondolja, hogy Budapesten külön irodát tartson fent. Ezért bement egy székhelyszolgáltatóhoz, megcsinálták a papírmunkát, olyan gyors volt minden, hogy fel sem tűnt neki, hogy ügyvéddel nem is találkozott, ráadásul akkor is sietnie kellett a reptérre, mert éppen Lengyelországba utazott.

Azt tudnia kell Önnek is, hogy egy székhelyszolgáltatónak, főleg most 2017. július 1-e után, több rendelet is szabályozza a működését, és az utóbbi időben több szigorítás is történt a tevékenység folytatásában.

Egyik legfontosabb változás, hogy írásos szerződést kell kötni a székhelyszolgáltató, és a megbízó cég között, amelyet mi egyéb, kötelező nyomtatványokkal egészítünk ki a szerződéskötéskor. Ilyen például az önkormányzati bejelentő, amit mindenkinek a helyi önkormányzathoz be kellett adni, amikor a cégét alapította, nem csak a székhelyszolgáltatónál levő cégekre vonatkozik mindez.

Ilyen a postai meghatalmazás is, hogy át tudjuk venni a leveleket, és ne kelljen a postán emiatt is sorban állnia a cégevezőnek- ezt is mi intézzük el neki, a szerződéskötéskor kitöltetjük az ügyféllel. Illetve többek mellett még van, egy ún. kereskedelmi bejelentő is, melyet szintén az önkormányzathoz kell beadni, ami minden olyan cégre vonatkozik, akinek a tevékenységi körében benne van a kereskedelem is. Tehát, ha Önnek webshopja van, vagy vendéglátó egysége, vagy kiskereskedelmi boltja, akkor ezt a formanyomtatványt 3000 Ft-os illetékbélyeggel be kell adnia Önnek is!

Kliensünknek ezeket mind elmondtuk, hogy ha szerződünk, akkor ilyeneket kell aláírni. Mint kiderült, ő ezekkel mind tisztában volt, de nem azért mert ezt neki bárki mondta volna, hanem mert megkapta az illetékes hatóságoktól a felszólítást adatpótlásra, majd mivel ez a levél elveszett a székhelyszolgáltatónál, így már a mulasztási bírságot küldték a következő körben.

Itt nem állt meg a beszélgetésünk, hiszen a lengyel kapcsolódás, és a sok üzleti utazás, valamint a külföldi kereskedem miatt, felajánlottuk neki, hogy ismerkedjen meg egy szakmai partnerünkkel, aki devizakonverzióval, külföldi utalásokkal foglalkozik.

Az Akcenta rendszere beletartozik szolgáltatási palettánkba, így ügyfeleinknek sokkal jobb árfolyamokat tudunk kínálni, mint a kereskedelmi bankok nagy része. Ezzel évente akár több százezer forintnyi bankköltséget is megspórolhatnak ügyfeleink.

 

Emellett panaszolta még, hogy nem kapja meg időben a székhelyére érkező levelekre, vagy a számlákat, például a telefonszámláját sem. Itt kérdeztünk rá arra, hogy megközelítőleg mekkora telefonköltsége van.

Kiderült, hogy havi 12.000 Ft-ot fizet számonként, amelyre mi azonnal tudtunk neki egy ugyanilyen konstrukcióban levő előfizetést, csak havi 7.000 Ft-ért. Hiszen a Netfone partnereiként, a mi ügyfeleink ezzel is költségcsökkentést tudnak elérni.

 

Az említett tárgyalópartnernek már így sokkal több lehetőséget, és plusz információt mondtunk, nem utolsó sorban újabb milliós nagyságrendű bírságtól mentettük ezzel meg.

Azóta természetesen átjött hozzánk, mert azt mondta, hogy neki az a pár információ, amire felhívtuk a figyelmét, sokkal többet segített, mint az eddigi székhelyszolgáltatója összesen.

Tanulságos történet ez, talán a legjobban ez fogalmazza meg, hogy miben vagyunk mások, mint a piac egyéb résztvevői.

Partnerünknek nem csak telefonköltséget, banki költséget csökkentettünk, hanem mivel felhívtuk a figyelmét a törvényi feltételekre, így megúszta a mulasztási bírságokat is.

  • 2. Éber figyelem!

Így a második költségkarcsúsító módszer az: éber figyelem!

Figyeljen erre a cikkre, és olvassa el az első részt is.

Ezután feltétlenül kérdezze meg könyvelőjét arról, Ön mennyi iparűzési adót fizet, és ki tudná-e az ipamentes települések előnyeit használni. Figyeljen minden új információra, ami egy-egy beszélgetés alatt kiderül.

Összefoglalva, tehát érdemes éberen figyelni a kínálkozó alkalmakra, hiszen most én is adtam hirtelen 4 új tippet, amit cégként érdemes betartani: kereskedelmi bejelentő, önkormányzati bejelentő, árfolyam csökkentés, vagy telefonszámla karcsúsítás…

Kíváncsi, hogyan tud napi 3 órát megspórolni cégének, úgy hogy ezzel költségeit is csökkenti?
Cikksorozatunk harmadik részében erről is szó lesz, mely hamarosan kikerül a Facebookra.

Ha érdekli a cikk folytatása, lájkolja a CégAsszisztenS-t!

Ha kíváncsi munkamorálunkra, vagy az egyéb költségcsökkentő megoldásokra, kérjen tőlünk visszahívást, hogy fel vegyük Önnel a kapcsolatot, és egy ingyenes, kötelezettségmentes konzultáción meg tudjuk beszélni, hogyan tudunk Önnek segíteni.

készítette a Company Assistant Service Kft.

Érdekel az ingyenes székhely-szakértői tanácsadás!

További bejegyzések: